Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jak se staví koridor?

Obrazem: Jak se staví koridor. U Soběslavi už se rýsují mosty i hloubený tunel

Stavba 4. koridoru Soběslav - Doubí. Autor: Petr Špetlák
Stavba 4. koridoru Soběslav - Doubí. Autor: Petr Špetlák
V polích a mokřinách u jihočeské Soběslavi už se začínají rýsovat prvky nové tratě. Podívejte se.

Už to bude téměř rok, co v jižních Čechách začala stavba 4. koridoru mezi Soběslaví a Doubím. V polích a mokřinách už se začínají rýsovat mostní estakády, tunel a další prvky. Jde o devítikilometrový úsek novostavby za téměř 4 miliardy korun. Stavbu provádí sdružení firem Eurovia, Strabag a Metrostav.

Modernizovaná trať bude téměř v celém úseku vedená v souběhu s dálnicí D3, což umožní zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h. Výhledově pak Správa železnic počítá se zvýšením až na 200 km/h. Kvůli tomu nechala stavbu už v jejím průběhu přeprojektovat. Přidání druhé koleje přinese zvýšení kapacity a odpadne také křižování vlaků v Soběslavi a Roudné.

Trať mezi Soběslaví a Doubím u Tábora už je z obou stran obklopena modernizovanými úseky. Povede v nové stopě a díky přestavbě se výrazně narovná (nákres zde). Její součástí bude nový 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel. Vznikne šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů, zmizí úrovňové přejezdy. Vedle tunelu patří k nejvýznamnějším objektům estakáda přes údolí Černovického potoka (832 m), estakáda přes Kamenný rybník (263 m) a přeložka silnice II/135. V rámci stavby bude zřízena nová zastávka Myslkovice.

Díky vedení stavby v nové stopě by cestující neměly výrazněji trápit výluky. Na ty dojde jen při napojování nového úseku. Hotovo má být v roce 2023.