Jdi na obsah Jdi na menu
 


Modernizace trati mezi Karlštejnem a odbočkou Berounka se blíží k realizaci

21. 10. 2020

Modernizace trati mezi Karlštejnem a odbočkou Berounka se blíží k realizaci

 
Správa železnic vypsala výběrové řízení na dodavatele dokumentace pro stavební povolení na projekt modernizace železniční trati mezi Karlštejnem a novou odbočkou Berounka. Vlastní stavební práce začnou v roce 2023, hotovo bude o tři roky později.

Řešený úsek je dlouhý přibližně 16 kilometrů a je součástí trati Praha-Smíchov – Beroun. Ta se momentálně modernizuje v úseku mezi Smíchovem a Radotínem. V rámci realizace projektu proběhne přestavba železničních stanic Dobřichovice, Řevnice, Zadní Třebaň a Karlštejn, zastávky Všenory a mezistaničních úseků.

Po rekonstrukci se předpokládá zavedení desetiminutového špičkového intervalu příměstské dopravy do stanice Dobřichovice. Součástí stavby bude také výstavba trvalé odbočky Berounka v prostoru pod nadjezdem ve Slunečné ulici v Mokropsech, jejíž význam bude zejména pro zvýšení propustnosti trati při výlukách a dalších mimořádných situacích. Traťová rychlost se po rekonstrukci zvýší na 120 km/h.

Ve všech stanicích se vybudují nová nástupiště s délkou 200 metrů a výškou 550 milimetrů nad kolejí. Nástupiště se stejnými parametry vzniknou i v zastávce Všenory. V jednotlivých dopravnách dojde k vybudování elektronického staničního zabezpečovacího zařízení, které umožní stavění vlakových cest mezi všemi dopravními kolejemi. Provoz se bude v budoucnu řídit z Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) Praha.