Jdi na obsah Jdi na menu
 


Nové soupravy RegioPanter pro Západní Čechy se rýsují

Nové Pantery se rýsují, první vyjedou příští rok v červnu na západě Čech

Nový RegioPanter pro České dráhy. Pramen: České dráhy
Nový RegioPanter pro České dráhy. Pramen: České dráhy
První ze 31 nových vlaků RegioPanter pro České dráhy už je v Plzni kompletní.

Ve výrobních halách Škody Transportation v Plzni se ve čtvrtek uskutečnil kontrolní den zaměřený na výrobu 31 elektrických jednotek RegioPanter pro České dráhy. První jednotka už je kompletní a podstupuje testy na zkušební koleji v závodě.

První vyrobené kusy jsou určeny pro novou linku mezi Plzeňským a Karlovarským krajem, kterou by měly od příštího června zajistit čtyři jednotky. „Vlaky budou jezdit prakticky po celý den ve dvouhodinových intervalech a nabídnou úplně nové přímé spojení bez přestupů z Karlových Varů a Sokolova do Mariánských Lázní a Plzně,“ uvedl obchodní ředitel Regionálního centra obchodu Českých drah v Karlovarském kraji Vladimír Omelka, který se kontrolního dne účastnil za České dráhy.

Podle výrobce zakázka běží podle plánu navzdory pandemii, která způsobila zdržení některých subdodávek. „V různé fázi výroby máme mnoho jednotlivých vozů, denně detailně vyhodnocujeme průběh výroby a upřesňujeme výrobní harmonogram tak, abychom vlaky dodali například právě na novou linku v Karlovarském kraji,“ doplnil Ivo Gurňák ze Škody Transportation.

České dráhy uzavřely s konsorciem společností Škoda Transportation a Škoda Vagonka rámcový kontrakt na dodávku až 50 nízkopodlažních dvouvozových elektrických jednotek typu RegioPanter. Z tohoto počtu již byla potvrzena výroba 31 jednotek: pro linku spěšných vlaků Plzeň – Cheb – Karlovy Vary (4 kusy), pro linku P2 Klatovy – Plzeň – Beroun (11 kusů), pro Kraj Vysočina (6 kusů) a Jihočeský kraj (10 kusů) v celkové hodnotě 3,6 miliardy korun.

Jednotky jsou vybaveny informačním systémem, Wi-Fi, kamerovým systémem, možností automatického vedení vlaku a už z výroby i zabezpečovacím zařízením ETCS. Jsou určeny pro provoz na napájecích systémech 3 kV DC a 25 kV AC, jejich maximální rychlost je 160 km/h.