Jdi na obsah Jdi na menu
 


Pokročení plánu na výrazné zrychlení spojení Prahy a Mladé Boleslavi

Správa železnic soutěží další zrychlení spojení Praha – Mladá Boleslav, včetně nové stanice

Nová lokomotiva EffiShunter 500 přímo na vlečce ve Škodě Auto. Foto: Škodovácký odborář
Nová lokomotiva EffiShunter 500 přímo na vlečce ve Škodě Auto. Foto: Škodovácký odborář
Nová trať má zlepšit zásobování Škody Auto po železnici i zrychlit cestu vlakem do Mladé Boleslavi.
 

Správa železnic pokročila v plánech na výrazné zrychlení spojení Prahy a Mladé Boleslavi a současně lepšímu zásobování automobilky Škody Auto vlaky.

Po nedávno vypsané soutěži na Všejanskou spojku začala hledat projektanta na takzvanou Bezděčínskou spojku. Ta má díky trasování podél dálnice D10 zrychlit přístup do centra Mladé Boleslavi i Škody Auto. Součástí bude i nová stanice Mladá Boleslav východ. Odhadovaná cena zakázky je 55,6 milionu korun.

Projekt zahrnuje novostavbu dvoukolejné trati, která propojí výhybnu Bezděčín na trati 071 se stanicí Mladá Boleslav město na trati 064. Obsahem stavby je také nová stanice Mladá Boleslav východ a rekonstrukce části výhybny Bezděčín.

Nová Bezděčínská spojka odbočí z tratě Nymburk - Mladá Boleslava kousek za zastávkou Nepřevázka. Foto: Správa železnic
Nová Bezděčínská spojka odbočí z tratě Nymburk – Mladá Boleslava kousek za zastávkou Nepřevázka. Foto: Správa železnic

Stát se k vybudování Bezděčínské spojky zavázal v memorandu se Škodou Auto. Přivede nákladní dopravu od Nymburka přímo k vlečkovému areálu Škody Auto, vlaky nebudou muset jet sklonově náročnou zajížďkou přes hlavní nádraží. Trať do Nymburka bude elektrizována, součástí bude evropský zabezpečovač ETCS.

Trasa spojky začíná za Nepřevázkou, kde vede mezi dálnicí D10 a vrchem Chlum, nová železnice zaústí ke stávající trati z Mladé Boleslavi do Staré Paky u nákupního centra Olympia.

Zákres trasy Bezděčínské spojky do mapy (není orientována podle zvyklostí, sever je na této mapě spíše na východě). Foto: Správa železnic
Nová Bezděčínská spojka odbočí z tratě Nymburk – Mladá Boleslava kousek za zastávkou Nepřevázka. Foto: Správa železnic

Součástí právě vypsané zakázky je i zajištění posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Správa železnic počítá se zahájením stavby v roce 2025, odhadovaná výše nákladů je 6,7 miliardy korun.