Jdi na obsah Jdi na menu
 


Problém jménem RegioSprinter

8. 11. 2020

Problém jménem RegioSprinter. Dva dopravci v Ústeckém kraji čekají dlouho na jejich opravy

RegioSprintery po modernizaci. Foto: ČMŽO - elektronika
RegioSprintery po modernizaci. Foto: ČMŽO - elektronika
Dopravci kvůli současné pandemii čekají dlouho na opravy vozidel, musí nasazovat náhradní soupravy či autobusy.
 

Společnosti AŽD Praha a Die Länderbahn CZ se ocitly v nepříjemné situaci s nedostatkem motorových jednotek RegioSprinter řady 654, kvůli kterým musí na trať nasazovat buď náhradní soupravy, nebo místo vlaků vypravit autobusy.

Například AŽD Praha má nyní v provozu pro spojení Litoměřice – Lovosice – Most jen jednu ze čtyř jednotek RegioSprinter. „Problémem je současná pandemie Covid-19. Máme sjetá kola na 3 jednotkách a velmi těžce jsme v Německu sehnali náhradní. Nyní se musí nalisovat na osy. Bohužel, speciální lisovny z důvodu šíření koronaviru nepracují a nebo mají velká omezení,“ řekl mluvčí AŽD Praha Jiří Dlabaja. Jako náhradní dopravu nasazuje AŽD Praha motorové vozy řady 810, které slouží jinak jen jako záloha pro nenadálé situace. „Cestujícím se omlouváme. Děláme maximum, aby byly všechny jednotky RegioSprinter co nejdříve v provozu,“ dodal Dlabaja.

Problémy s nedostatkem stejných jednotek má také Die Länderbahn CZ, který v Ústeckém kraji provozuje vlaky na tratích Osek město – Most – Rakovník a Lužná u Rakovníka – Jirkov. Část vlaků už několik dní nejezdí, vlaky nahradil autobus nebo motorový vůz 810.

Podle Michala Bartáka, jednatele Die Länderbahn CZ, jde v jejich případě o odlišnou závadu. „Kola měnit také potřebujeme a s tím bezprostředně souvisí i kontroly a opravy nápravových převodovek. Velký problém jsou velmi dlouhé termíny dodávek náhradních dílů a nedodržování termínů od dodavatelů. Dále jde také o to, že modernizujeme vozidla a došlo k výpadku náhradního vozidla. Pak jsme také potřebovali a budeme potřebovat odstavit vozidlo kvůli opravě po střetu s osobním automobilem. Čekáme opět na některé náhradní díly a na kapacitu správkáren,“ vysvětlil Barták.

Jednotky RegioSprinter v Česku využívá ještě GW Train Regio, který je jejich největším provozovatelem v Česku. Ten zatím zásadní komplikace s jejich provozuschopností nehlásí.