Jdi na obsah Jdi na menu
 


První patrové vlaky

ČSD nasadily první patrové vlaky počátkem 60. let díky soudruhům z NDR Charakteristické čtyřvozové patrové jednotky tmavě zelené barvy si pořídily Československé státní dráhy především pro zvládnutí přepravy dychtivých rekreantů. Náš železniční dopravce se tak zařadil po východoněmeckých a polských železnicích k prvním uživatelům patrových vlaků ve větších počtech. Elegantním způsobem, jak se poprat s davy cestujících v železniční dopravě, je nasazení patrových osobních vlaků. Ty lze realizovat jednak patrovými vozy nebo kloubovými patrovými jednotkami, v těchto případech ovšem musíme myslet i na připojení lokomotivy. Druhou množinu, už disponující vlastním pohonem, představují patrové jednotky motorové a elektrické. Pokud si odmyslíme přívlastek „patrové“, jsou to v podstatě obecně používané postupy při tvoření osobních vlaků. Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/patrova-jednotka-bp-bpjo-csd.A200908_092119_tec_technika_erp