Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rok 2021 ve znamení nových vlaků

12. 11. 2020

Čeká nás rok nových vlaků

Příští rok 2021 nás u Českých drah čeká rok ve znamení nových vlaků. Nechte se všichni překvapit.


 

 
 FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
9/15
 
 
 

Prezentace klienta

10. 11. 2020 • 00:00
Rok 2021 bude ve znamení nových vlaků Českých drah. Cestující na západě republiky se svezou nejmodernějšími expresními vagóny v Evropě, hned v několika regionech se rozjedou zbrusu nové bezbariérové „pantografy“ a na severní Moravě si lidé užijí pohodlí nejmodernějších patrových vlaků.
 

Příští rok odstartují České dráhy čas výměny starších vlaků za nové. Ve spolupráci s objednavateli dopravy do nich největší český železniční dopravce investuje několik miliard korun. Podstatná část jejich výroby probíhá přímo v České republice, kde na nich pracují naši dělníci a inženýři. České dráhy tak podporují zaměstnanost a růst našeho hospodářství. Cestující se pak mohou těšit na zbrusu nové vlakové soupravy.

Nové expresy míří od Prahy na západ

Evropskou špičku v oboru osobních vagónů pro dálkové spoje představuje 50 vozů pro Západní expres a Krušnohor. Z těchto vozů bude vytvořeno deset pětivozových souprav, které obslouží dvě linky, které spojují Prahu s Chebem, jedna přes Plzeň a Mariánské Lázně, druhá přes Ústí nad Labem a Karlovy Vary.

 
 

Cestující v nich najdou všechno, co patří k modernímu cestování vlakem. Komfortní sedačky se stoly, klimatizovaný interiér, hned několik možností pro nabíjení cestovní elektroniky, jako jsou notebooky, tablety nebo mobilní telefony. Poprvé v České republice bude souprava vybavena vedle obvyklých zásuvek 230 V a konektorů USB také indukční nabíječky „mobilů“. Samozřejmostí bude palubní Wi-Fi síť nebo moderní audiovizuální informační systém.

Komfortní cestování se chystá pro rodiny s dětmi nebo osoby na vozíku. Nový vlak bude vybaven místy pro uložení kočárků, dětským kinem, kde se nebude nudit žádný z malých pasažerů ani při cestě z Prahy až do Chebu, skládací elektrickou plošinou pro nástup osob na vozíku nebo bezbariérovou toaletou, na které bude i přebalovací pult. Ten ocení hlavně maminky s nejmenšími ratolestmi.

V regionech bez bariér

Stejně komfortně budou cestovat lidé na regionálních tratích v mnoha regionech České republiky, které si objednaly u Českých drah provoz nových moderních vlaků. Od poloviny budoucího roku vyjedou první nové „pantografy“ RegioPanter na zrychlenou linku mezi Plzní a Karovými Vary. Po nich budou pokračovat dodávky bezbariérových regionálních jednotek také na linky z Klatov přes Plzeň do Berouna, pro tratě v Jihočeském kraji a také na Vysočině.

 
 

Dvouvozové soupravy přináší úplně novou kvalitu cestování na regionální tratě. Nízko umístěná podlaha nabídne snadný nástup a výstup všem cestujícím, ale nejvíce ho ocení senioři, mladí s kočárky a malými dětmi nebo lidé s velkými a těžkými zavazadly nebo s jízdním kolem. Pro cestující pohybující se na vozíku budou dveře soupravy vybaveny navíc rampami pro snadný nájezd z nástupišť různé výšky.

Komfortní cestování v zimě i v létě nabídne klimatizace. Standardní součástí moderních vlaků Českých drah je také palubní Wi-Fi síť, možnosti dobíjet přenosnou elektroniku, hlavně smartphony, tablety a všechna podobná zařízení, které dnes nabízejí světoví producenti.

Panoramatický výhled na Beskydy

 
 FOTO: ČD
  •  
 
 FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
  •  
     
     FOTO: ČD
15/15
 
 
 

Prezentace klienta

10. 11. 2020 • 00:00
Rok 2021 bude ve znamení nových vlaků Českých drah. Cestující na západě republiky se svezou nejmodernějšími expresními vagóny v Evropě, hned v několika regionech se rozjedou zbrusu nové bezbariérové „pantografy“ a na severní Moravě si lidé užijí pohodlí nejmodernějších patrových vlaků.
 

Příští rok odstartují České dráhy čas výměny starších vlaků za nové. Ve spolupráci s objednavateli dopravy do nich největší český železniční dopravce investuje několik miliard korun. Podstatná část jejich výroby probíhá přímo v České republice, kde na nich pracují naši dělníci a inženýři. České dráhy tak podporují zaměstnanost a růst našeho hospodářství. Cestující se pak mohou těšit na zbrusu nové vlakové soupravy.

Nové expresy míří od Prahy na západ

Evropskou špičku v oboru osobních vagónů pro dálkové spoje představuje 50 vozů pro Západní expres a Krušnohor. Z těchto vozů bude vytvořeno deset pětivozových souprav, které obslouží dvě linky, které spojují Prahu s Chebem, jedna přes Plzeň a Mariánské Lázně, druhá přes Ústí nad Labem a Karlovy Vary.

 

 

Cestující v nich najdou všechno, co patří k modernímu cestování vlakem. Komfortní sedačky se stoly, klimatizovaný interiér, hned několik možností pro nabíjení cestovní elektroniky, jako jsou notebooky, tablety nebo mobilní telefony. Poprvé v České republice bude souprava vybavena vedle obvyklých zásuvek 230 V a konektorů USB také indukční nabíječky „mobilů“. Samozřejmostí bude palubní Wi-Fi síť nebo moderní audiovizuální informační systém.

Komfortní cestování se chystá pro rodiny s dětmi nebo osoby na vozíku. Nový vlak bude vybaven místy pro uložení kočárků, dětským kinem, kde se nebude nudit žádný z malých pasažerů ani při cestě z Prahy až do Chebu, skládací elektrickou plošinou pro nástup osob na vozíku nebo bezbariérovou toaletou, na které bude i přebalovací pult. Ten ocení hlavně maminky s nejmenšími ratolestmi.

V regionech bez bariér

Stejně komfortně budou cestovat lidé na regionálních tratích v mnoha regionech České republiky, které si objednaly u Českých drah provoz nových moderních vlaků. Od poloviny budoucího roku vyjedou první nové „pantografy“ RegioPanter na zrychlenou linku mezi Plzní a Karovými Vary. Po nich budou pokračovat dodávky bezbariérových regionálních jednotek také na linky z Klatov přes Plzeň do Berouna, pro tratě v Jihočeském kraji a také na Vysočině.

 

 

Dvouvozové soupravy přináší úplně novou kvalitu cestování na regionální tratě. Nízko umístěná podlaha nabídne snadný nástup a výstup všem cestujícím, ale nejvíce ho ocení senioři, mladí s kočárky a malými dětmi nebo lidé s velkými a těžkými zavazadly nebo s jízdním kolem. Pro cestující pohybující se na vozíku budou dveře soupravy vybaveny navíc rampami pro snadný nájezd z nástupišť různé výšky.

Komfortní cestování v zimě i v létě nabídne klimatizace. Standardní součástí moderních vlaků Českých drah je také palubní Wi-Fi síť, možnosti dobíjet přenosnou elektroniku, hlavně smartphony, tablety a všechna podobná zařízení, které dnes nabízejí světoví producenti.

Panoramatický výhled na Beskydy

Další novinkou se svezou lidé na severní Moravě. Nový patrový vlak typu push-pull, tedy s lokomotivou pouze na jedné straně, zamíří během příštího roku na trať z Ostravy do Frýdku-Místku a Frenštátu pod Radhoštěm. Pětice třívozových vlaků nabídne komfortní cestování ve dvou patrech v týdnu do zaměstnání a o víkendech za rekreací v Beskydech. Pro tuto službu budou vybaveny na míru.

 

 

Soupravy nabídnou moderní světlý klimatizovaný interiér, anatomicky řešené čalouněné sedačky, velká okna nabídnou kvalitní výhled do krajiny, ta v horním podlaží pak doslova panoramatický výhled třeba na Beskydy, kam míří víkendoví turisté. Mnoho z nich míří z města s kolem, proto soupravy push-pull nabídnou velké množství místa pro jejich přepravu.

S kolem se bude nastupovat velmi snadno, protože nástupní plošina je v úrovni moderních nástupišť. Snadný nástup a výstup však ocení především senioři, cestující s objemnými zavazadly, kočárky, s malými dětmi a lidé na vozíku. Pro ty bude navíc vlak vybaven rampami a bezbariérovou toaletou.

Velkou výhodou nových souprav push-pull je možnost výměny lokomotivy. Vlaky tak mohou vyjet na trať z Ostravy do Frenštátu hned po vyrobení, s motorovou lokomotivou, a nemusí čekat na budoucí modernizaci a elektrifikaci tratě.