Jdi na obsah Jdi na menu
 


Soutěž na čištění vlaků

České dráhy soutěží firmy na čištění vlaků, rozpočet na úklid šplhá k půl miliardě korun

Ozonizace vozidel Českých drah. Foto: České dráhy
Ozonizace vozidel Českých drah. Foto: České dráhy
Nové smlouvy budou na dobu neurčitou. Požadavky na úklid se liší podle krajů.
 

České dráhy se rozhodly přesoutěžit své smlouvy na úklid a čištění vlaků po celé republice. V celkem čtyřech soutěžích hledají firmy, které se budou starat o čistotu vlaků.

Zakázky jsou vypsané podle jednotlivých oblastních center provozu. Ne ve všech jsou požadavky na úklid shodné. „Rozsah a kvalita požadovaných úklidových služeb kopíruje požadavky na České dráhy od jednotlivých objednatelů,“ řekla mluvčí Českých drah Gabriela Novotná. Záleží tak na smlouvách, jaké mají ministerstvo dopravy a kraje s dopravcem uzavřené.

Nabídková cena bude mít v hodnocení váhu 65 %, 25 % váhy má doba zahájení prací při mimořádnostech, 10 % navržená doba odstraňování graffiti. Každá zakázka obsahuje přesný harmonogram, kdy a jak se který vlak čistí. Jde o kombinaci rychlého úklidu při obrátce soupravy v kombinaci s důkladnějším čištěním po několika dnech. Smlouva bude na dobu neurčitou.

I teď mají České dráhy na úklid smlouvy bez omezení platnosti, ale s výpovědní lhůtou bez udání důvodu na tři měsíce. Ve většině krajů zajišťuje tuto činnost společnost V-Trade. V Praze, Středočeském a Ústeckém kraji vlaky uklízí sdružení firem GADE a ISS Facility Services.

České dráhy loni za úklid zaplatily 270,3 milionu korun. Na letošní rok rozpočet výrazně stoupl: na 430,2 milionu korun. „Skutečnost je však ovlivněna zvýšeným požadavkům na úklid v souvislosti s Covid-19. Částka je tedy o 23,423 milionu Kč vyšší,“ dodala Novotná (údaj k letošnímu červenci).