Jdi na obsah Jdi na menu
 


Správa železnic představila úpravy Masarykova nádraží, nad nástupištěm vyroste park

21. 11. 2020

Správa železnic představila úpravy Masarykova nádraží, nad nástupištěm vyroste park

Vizualizace zastřešení nástupišť Masarykova nádraží. Foto: Správa železnic
Vizualizace zastřešení nástupišť Masarykova nádraží. Foto: Správa železnic
Správa železnic počítá s modernizací v roce 2022, zvýší se počet kolejí ze 7 na 9.
 

Správa železnic představila svoji aktualizovanou vizi budoucí podoby pražského Masarykova nádraží. Nové video s vizualizací zveřejnila na svém YouTube kanále. Zatím největší změnou oproti dosud představeným plánům je zelená plocha, která vyroste nad částí nástupiště.

Parková platforma vznikne nad částí přístřešků nástupišť, zejména v části k ulici Na Florenci. „Zelených ploch je v centru málo. Ocení ji nejen cestující, ale i obyvatelé a turisté. Vytvoří se současně pěší propojení ulic Opletalova a Na Florenci,“ uvedla Správa železnic ve videu.

Právě možnost přejít pěšky samotné nádraží má být jednou z hlavních změn chystané modernizace nejstaršího pražského nádraží. Z parku povede i samostatný chodník ke křižovatce u Bulhara. Z parku a chodníků bude přístup k jednotlivým nástupištím.

Plány počítají i s rozšířením kapacity stanice, která denně odbaví kolem 350 vlaků. Namísto sedmi bude devět kolejí. Důvodem je i chystané navýšení kapacity tratě na Kladno. Vlaky po budoucí trati na letiště pojedou každých deset minut, na Kladno po čtvrt hodině. Během rekonstrukce dojde i vytvoření pracovní plochy pro úklid vozidel v lokalitě Hrabovka, svršek ve směru na Libeň umožní jízdu až 100 km/h.

Celá oblast prošla velkou proměnou už díky rekonstrukci Negrelliho viaduktu. V oblasti navíc koupilo část pozemků od Českých drah Národní technické muzeum, které zde plánuje budování železničního muzea.

Správa železnic počítá ve svých plánech s rekonstrukcí od roku 2022 do roku 2026. Na jaře vypsala soutěž na projektanta, ta zatím nemá svého vítěze.

Stavba má v budoucnu souznít s novým kancelářským a obchodním komplexem, který v okolí nádraží plánuje skupina Penta. Správa železnic přitom dlouho sázela spíše na nový podchod pod kolejištěm než na nadchod. Pro přemostění se rozhodla v roce 2016, neboť tomuto řešení dali přednost pražští památkáři. Správě železnic patří na nádraží pouze kolejiště, samotné nádraží zůstalo Českým drahám, které jej s Pentou postupně rekonstruují.