Jdi na obsah Jdi na menu
 


Velká modernizaci pod Tatrami

Na Slovensku začala velká modernizace koridoru pod Tatrami

Pendolino na Slovensku. Foto: České dráhy
Pendolino na Slovensku. Foto: České dráhy
Po modernizaci koridoru mezi Bratislavou a Žilinou začnou práce na zrychlení železnice pod Tatrami.
 

Cestování do Tater po železnici by mělo být v příštích letech rychlejší. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začala s první etapou modernizace úseku z Liptovského Mikuláše do Popradu.

Ve Svitu došlo v pátek k zahájení modernizace úseku Poprad – Lúčivná. Cílem stavby je modernizace na 160 km/h, vybudování systémů GSM-R a ETCS, trať bude řízena z Popradu. Modernizovaný úsek je dlouhý celkem 12,7 kilometru. Dva a půl kilometru tratě bude v nové stopě.

„Trať mezi Bratislavou a Žilinou je již téměř kompletně zmodernizovaná. Teď přichází na řadu úsek mezi Žilinou a Košicemi. Jde o dlouho očekávané změny na železnici směrem na východ,“ řekl slovenský ministr dopravy a výstavby Andrej Doležal. Modernizace potrvá dva roky.

Stavba je rozdělená úseky Poprad – Svit a Svit – Štrba. Celkové náklady na stavbu jsou 97,5 milionů eur, z toho 77 milionů zaplatí Evropská unie z nástroje CEF. Zakázku získalo sdružení vedené společností TSS Grade.

Detailněji je celá modernizace popsána na stránkách projekční společnosti Reming Consult.

Slovensko se minulý týden dočkalo zprovoznění koridorové části tratě z Púchova do Považské Bystrice, ŽSR také zasmluvnily modernizaci tratě z Devínské Nové Vsi až na státní hranice s Českem.