Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zájem o továrnu Alstomu

HN: Škoda Transportation má zájem o alsaskou továrnu Alstomu

Jednotka Coradia Polyvalent z továrny v Reichshoffenu. Pramen: Alstom
Jednotka Coradia Polyvalent z továrny v Reichshoffenu. Pramen: Alstom
 

Česká strojírenská skupina Škoda Transportation patří mezi zájemce o továrnu společnosti Alstom ve francouzském Reichshoffenu. Napsaly to páteční Hospodářské noviny (HN). Alstom se musí továrny zbavit, aby se mu z hlediska antimonopolního práva uvolnila cesta ke spojení s železniční divizí kanadského Bombardieru. Ze stejného důvodu proto prodává i druhý závod v německém Hennigsdorfu.

Dalším zájemcem o továrnu v alsaském Reichshoffenu, kde se ročně vyrobí 50 regionálních vlaků Coradia, je španělský koncern CAF. „S oběma uchazeči se sejdeme příští týden. Se Škodou v úterý a se Španěly o dva dny později,“ potvrdil HN zájem konkurentů Daniel Dreger, vedoucí odborů v alsaském Reichshoffenu.

Škoda Transportation celou věc nechce komentovat. „K obchodním záležitostem naší společnosti se zásadně nevyjadřujeme,“ sdělil ředitel komunikace Milan Kosař. Pařížská centrála Alstomu na dotaz HN uvedla, že prodej obou závodů už po podmínečném souhlasu Evropské komise z konce července běží a koncern dostal několik nabídek. Podle mluvčího koncernu Christophera Englishe lze dát nabídky jednotlivě pro francouzský Reichshoffen či německý Hennigsdorf, nebo na obě továrny dohromady.

Jak doplnily HN, o závod v Reichshoffenu se nezajímaly pouze Škoda a CAF. Podle zdrojů z oboru prý měly zájem ještě Talgo a ruský výrobce Transmashholding. Jeho pozici ale komplikuje, že v něm má Alstom pětinový podíl. Škoda Transportation a CAF jsou prý však firmami, které si už oťukávají i postoj odborů. Továrna zaměstnává 749 lidí.

Dosud největší akvizicí Škody Transportation, která od roku 2018 patří pod PPF, byla koupě finského Transtechu v roce 2015.