Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zdvoukolejnění na Linec opět ve hře

Zdvoukolejnění tratě na Linec je znovu ve hře

Railjet Českých drah v pohraniční stanici Summerau. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Railjet Českých drah v pohraniční stanici Summerau. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Správa železnic se vrací k úvahám na modernizaci klikaté jednokolejky na Horní Rakousy.
 

Trať číslo 196 z Českých Budějovic do Horního Dvořiště, která v Rakousku pokračuje do Lince, se možná v budoucnu přeci jen dočká větší modernizace. Naznačil to generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda minulý týden při otevírání nové požární stanice v Českých Budějovických.

Podle něj je třeba s touto tratí „něco udělat“. Její zastaralost vynikne v příštích letech po dokončení 4. koridoru, kdy se od severu bude jezdit do Budějovic rychlostí až 200 kilometrů v hodině, zatímco dál na jih vlaky pojedou po klikaté jednokolejce (max. 100 km/h).

Reálné obrysy má instalace systému ETCS, kterou Správa železnic připravuje na tratě z Českých Budějovic do Horního Dvořiště a do Českých Velenic. „Také uvažujeme o aktualizaci studie nové dvojkolejné trati až na státní hranici ve variantách Kaplická a Krumlovská,“ doplnil mluvčí Správy železnic Marek Illiaš. Nejde přitom o úplně nové myšlenky. „Předchozí návrhy řešení se však nikdy nepodařilo ekonomicky obhájit,“ doplnil mluvčí.

Podle něj velmi záleží i na aktivitách rakouské strany, „které jsou v tuto chvíli spíše vlažné“. Technické parametry trati na území České republiky a Rakouska musejí být srovnatelné. Trať prošla vylepšením na přelomu století, kdy byla elektrifikována. Zůstala však v původní stopě.

Správa železnic chystá rovněž další etapu modernizace budějovického železničního uzlu, nedávno vypsala tendr na studii proveditelnosti. Půjde především o výjezd na jih, v rámci stavby má vzniknout i nové 5. nástupiště. Se stavbou se počítá na léta 2024 až 2026.